Sussi’s blog


Sælg med historier

Når vi fortæller en historie, så aktiveres det samme område i hjernen på fortæller og lytter. Der opstår en slags symbiose også selvom vores indre billeder er forskellige.

Det skaber altså en helt særlig forbindelse og er en direkte vej til at opnå rapport (sympatisk relation) med et publikum.

Som jeg nævnte i mit opslag om brugen af billeder i salg, så opfattes de langt hurtigere end tekst. Historier arbejder med de indre billeder og de forbinder vores følelser til, helt automatisk. En historie er langt mere end en logisk slutning, det er en stemning. 

En mere simpel historie skaber større rapport. Den skal altså ikke være for svær at følge. Det er en god ide at have øvet dine historier, gøre dem simple og lette at følge. De skal have en fængende begyndelse, en uddybende midte og en aktiv slutning. En aktiv slutning er der hvor du har et godt forslag til din kunde, der giver værdi.  

Jeg har tidligere skrevet mere om, hvordan du bygger en salgshitorie op. Du kan læse den her

Kontaktoplysninger

Amagertorv 27, 2. sal, 1160 Kbh. K
+45 30 25 19 00