Sussi’s blog


Skriv personlige tilbud

Hvis "people buy from people" hvorfor så skrive formelle og upersonlige tilbud? 

Når din personlighed skinner igennem i dit tilbud, så adskiller du dig naturligt fra konkurrenterne. Og det er svært at kopiere din personlighed. 
Men hvordan gør man så lige? 

Der er flere måder. En af dem er at lave gøre team beskrivelser er mere personlige. I stedet for den klassiske dato opstilling, så lav en beskrivelse af både kompetencer og personlighed som prosa tekst. Det fylder mere og giver ikke det samme overblik, tænker du måske? Men mennesker skal jo ikke sammenlignes én til én, fordi det er mennesker. Din kunde køber langt mere end kompetencer. De køber også tillid, og den ligger i langt mere end dit erfaringsgrundlag. 

 

Brug også gerne lidt løsere billeder end de super fine og velpolerede firmaportrætter. Det kan f.eks. være helfigur, teamfotos eller billeder hvor I står udenfor. I min tid som tilbudsrådgiver har jeg brugt private fiske-fotos, familie fotos, fotos af teamet med værktøj eller andet, der relaterede sig til kunden.

 

Det er liiiiige lidt for friskt tænker du måske. Det tænker de andre også og derfor er det kun de virksomheder, der køber rådgivning fra sådan en som mig, der tør. Og de løber så med kunden.

Held og lykke med at vinde flere tilbud

 

Kontaktoplysninger

Næsseslottet, Dronninggårds Allé 136, 2840 Holte
+45 30 25 19 00

Mailchimp