Her har vi samlet de bedste salgstips, debatindlæg og artikler du kan lære af. Og det skal ikke koste dig en øre.

Vi har samlet nogle af de mest populære nyhedsbreve, debatindlæg og artikler med råd og værktøjer til salg, tilbudsskrivning og forandringsprocesser, som du kan få glæde af herunder. Og du må gerne dele dem med alle dem du vil. 

Er I klar til fremtidens salg?

Køberadfærden har ændret sig de seneste fire, fem måneder i et tempo vi sjældent har set før. Butikker lukker nu hurtigere end vi kan nå at sige e-commerce og salget skal tilpasse sig, hvis virksomheden skal følge med. Retail har rykket sig 10 år frem de seneste fire-fem måneder, ifølge en rapport udviklet af Institut […]

Læs mere

Debatindlæg: Panik, tunnelsyn og reflekshandlinger er den største trussel lige nu

Erhvervslivet står overfor en stor og farlig fjende, der truer virksomheders eksistens. Og det er ikke, som de fleste tror, covid-19, men derimod et nedarvet system, der påvirker vores beslutninger. Læs mit debatindlæg i Finans.dk her:  

Læs mere

Debatindlæg: Krisen skaber ikke varig forandring i vores hverdag

Flere og flere varsler, at vi skal vinke farvel til verden, som vi kender den. Men coronakrisen er kun et afsæt til forandring. Der skal meget mere til, hvis det skal vare ved. Læs mit indlæg i Finans.dk her

Læs mere

Det vigtigste, du skal lære om tilbudsdesign

De fleste gør det helt forkert. Når de designer deres tilbud. Gør du også? Dit tilbudsdesign betyder rigtig meget for dit salg. Faktisk 60.000 gange mere, end de fleste tror. For dit design tilfører grafikker og billeder – og dermed patos til dit tilbud. Patos er følelser. Og de sælger. Langt mere effektivt end noget […]

Læs mere

Fatale fejl du skal undgå i dit e-mail tilbud

Skriver du dine tilbud i e-mails? De fleste tilbud jeg sender ud fra mit firma er i e-mail format. Der er hverken kapitler eller længere strategier og jeg skriver og sender det hele selv.  Du tænker måske, at der er grænser for, hvor meget du kan gøre forkert i et lille e-mail tilbud? Det er […]

Læs mere

Den store fadæse du skal undgå i tilbud…

Den store fadæse, du skal undgå i tilbud… Det er selvfølgelig iveren efter at skrive hele produktpaletten med. For hvad nu hvis kunden også var interesserede i x, y eller tilmed z? Ved du det ikke? Så lad være. For du ødelægger dit salg ved at smide irrelevant materiale med i dit tilbud. Den er […]

Læs mere

Få e-guiden 10 skriveteknikker, der rent faktisk sælger

Modtag løbende værktøjer, tips og råd til at forbedre dit salg igennem Rapohr’s nyhedsbrev. 

.

Accenture

Jeg er tilknyttet Accenture Nordic på en freelance kontrakt. De modtager undervisning og coaching i salg.

Salgs coaching og undervisning i Accenture

Plesner

“Sussi fik ændret mit syn på det at sælge til noget langt mere positivt. I stedet for at føle mig presset over, at en samtale med kunden skal munde ud i et salg, har jeg nu langt mere fokus på at se på selve samtalen med kunden som det vigtige, og på at lytte til kundens behov og så byde ind, hvor jeg kan med opklarende spørgsmål, forslag, hjælp og gode råd. Det har gjort, at salgsoplevelsen for mig er gået fra at være noget, som jeg ikke brød mig om og følte mig dårlig til, til nu at være noget, jeg synes, er sjovt og som faktisk for det meste går ret godt.”

Jacob Christensen, Partner, Plesner

Active Floor

Simone Würtz fra Active Floor følte sig uerfaren og ukonfortabel med salg. Igennem et forløb hos mig over 3 måneder i 2017, fik hun mere selvtillid i forhold til salg, fandt en metode der passede til hende og blev klar på, hvad hendes passion er og hvordan den kan bruges overfor kunder.
Da vi startede i januar placerede Simone sit mod på en 2’er på en skala fra 1-10. Tre måneder senere var hun på en 8’er, med en klar plan for, hvordan den kunne stige yderligere.

Salgs coaching for Active Floor fra Januar til Marts 2017

Odgers Berndtson

Bid Management for Odgers Berndtson i November 2016

“Med Sussis hjælp lykkedes vi med at få udarbejdet et rigtigt fint tilbud inden for en ganske snæver tidsramme. Jeg oplevede Sussi som en meget kompetent sparringspartner, der tog projektet til sig og løste opgaven.”

– Lars Smith, Partner

“Sussi hjalp os med et meget omfattende tilbud hvor hun styrede processen og hjalp os med formidlingen. Det blev et rigtig godt tilbud, som vi vandt. Derudover gav det mig et bedre overblik over processen og vi er nu både mere selvforsynende, smidigere og hurtigere i vores tilbud.”

– Louise Krogh Christensen, Personlig Assistent

Redmark

Hos Redmark har vi brugt Sussi Abildgaard til udarbejdelsen af en professionel tilbudstemplate. Vi er meget tilfredse med selve templaten og den efterfølgende sparring med Sussi. Hun har på alle områder været en kompetent og dynamisk sparringspartner. Vi kan kun anbefale Sussi til andre virksomheder, som måtte have et lignende behov.

– Jesper Christensen, Director – Sales and performance

Væksthus Hovedstadsregionen

Salgsworkshop for iværksættere for Væksthus Hovedstadsregionen

“Til brug for vores salgsforløb i Hovedstadens Iværksætterprogram har jeg haft fornøjelsen af at samarbejde med Sussi omkring indhold såvel som opbygningen af forløbet. Derudover har Sussi selv stået for den ene workshop i forløbet. Jeg har oplevet hende som meget professionel i sin tilgang til begge opgaver, som er blevet løst til vores fulde tilfredsstillelse”

– Flemming Troelsen, Iværksætterkonsulent

On the agenda

“Jeg har netop afsluttet et opkald til en potentiel kunde – et kæmpe, globalt advokatfirma med hovedkontor i London. Jeg havde talt med ham for over et halvt år siden. Jeg besluttede mig for at tage tråden op men traf ham ikke. Og så I DAG – jeg ringede igen – og han var glad for at høre fra mig. Det ville ikke være sket før jeg begyndte at tale med dig, Sussi. Jeg er så stolt at mig selv!!!

TAK Sussi, fordi du skubbede mig i den rigtige retning på den helt rigtige måde.”

Lynn Roseberry, Gender and Diversity Consultant, On The Agenda

Troels A. Jacobsen, Technology Strategy Lead

“Jeg synes det har været positivt at få ”afmystificeret” det at sælge og samtidig få gjort det til et dagligt samtaleemne i ledelsesgruppen – noget som har skubbet kulturen et godt stykke i den rigtige retning ift. at tænke i salg.

Jeg har fået fjernet nogle af de (kunstige) barrierer der ift. at være mere proaktiv omkring salg, for det viser sig der jo egentlig ikke skal så meget til. Særligt har det fået mig ud over stepperne ift. ”kaffemøder” og ift. at skabe noget synlighed om virksomheden og mig selv i medierne.”

Troels A. Jacobsen, Technology Strategy Lead