Skriv til købers hjerte – og vind flere tilbud

Køberne vil gerne se sig selv i tilbud. De vil mærke, at det er henvendt til dem. Det skal føles logisk og budskaberne skal stå klart og tydeligt frem, så de kan forstå værdien.  

Og rigtig mange tilbudsskrivere har ikke metoderne eller tiden til at skrive nærværende. 

Denne åbne workshop er baseret på over 14 års erfaring i tilbudsskrivning i danske virksomheder og en baggrund i kommunikation. 

Den finder sted d. 9. september 2021, kl 9-16 på Næsseslottet i Holte.

En workshop til dig, der skriver tilbud og gerne vil vinde flere.

Om du er leder af et tilbudsteam, bid manager, ingeniør, revisor eller på anden måde leverer tekst til et tilbud, så er det her en workshop til dig.

Hvad gør du, når du skal skrive et nyt tilbud? Tjekker du lige hvad du skrev sidst, og retter navn og lidt detaljer hist og her? Det er der mange, der gør og køberne kan se det. 

Kan du genkende de her evalueringer fra købere:

“Vi kan ikke se os selv i tilbuddet”

“Der er for mange floskler og salgsgas”

“I viste ikke forståelse for vores forretningsmål og visioner”

Rigtig mange leverer tekster til tilbud, uden at have lært at skrive sælgende.

Og de færreste har oceaner af tid til at skrive. Så de griber i det, de kan og skriver som de har lært. 

Så hvorfor ikke lære at gøre det rigtigt?

For der skal i virkeligheden ikke særlig meget til. Og det bedste ved det hele er…

…at alle kan lære det.

Du behøver ikke være tekstforfatter, kreativ eller sælger-Helge for at skrive sælgende. Der er simple metoder der virker. 

Jeg har selv afprøvet dem igennem 14 år på både store og små, danske og globale virksomheder.

Og de er afprøvet på store og små, offentlige og private udbud.

Du får metoderne til at skrive lige ind til hjertet i alt hvad du formidler. De kan bruges både skriftligt, mundtligt og til al anden formidling (grafik, videoer etc). Kreativiteten er op til dig.  

For du bliver inspireret til at tænke nyt og kreativt, lege med tal og formuleringer og vi vil diskutere hvilke kommunikationsformer, der passer til hvilke typer kunder.

Vi arbejder med dit materiale

Tag et udbudsmateriale eller et tidligere tilbud under armen og tag det med. For så arbejder vi direkte videre på materiale, som du kan bruge igen, som du kan relatere dig til. 

Det er dyrt at skrive tilbud, så sørg nu for at bruge pengene rigtigt.

Har du overblik over, hvad det koster jeres virksomhed at skrive et tilbud?

Jeg kan fortælle dig at for en typisk halvstor dansk virksomhed ligger omkostningen omkring en million kroner.

1.000.000 danske hårdt tjente kroner.

Investerer du derimod 3.799 kr ex moms per deltager på denne workshop, så kan du altså sende 250 medarbejdere afsted for samme pris.  

Og derefter vil de være klædt på til at skrive bedre tilbud, der taler til kundens hjerte, behov og visioner.

I vil vinde langt flere tilbud.

I får også medarbejdere der er klar til at inspirere andre, til at skrive til hjertet.

Du får rygsækken fuld af metoder, som du har prøvet af, leget med, udviklet og tilpasset til dig.

Du får både teori og praktiske greb, metoder og værktøjer, som du kan overføre direkte til din virksomheds tilbud.

Denne workshop er prøvet af på alt fra sælgere, bid managers, ingeniører, revisorer og konsulenter i mange former og farver.

Metoderne er fleksible, tilpasset danske virksomheder og baseret på både erfaring og min baggrund i kommunikation. 

Og så tilpasser jeg det til jer, der deltager. For det er vigtigt for mig, at I kan bruge det I lærer. 

Og vi skal selvfølgelig mødes på det smukke Næsseslot i Holte.

Forestil dig, at du rejser dig fra morgenkaffen. Vinker farvel til familien, katten eller undulaten. Kører igennem den smukke Næsseskov helt ud til kanten. Der, hvor der er udsigt over Furesøen på begge sider. Og et stort gult slot i midten. 

I de historiske omgivelser, vil du lære at skrive til hjertet, sammen med alle de andre, der også skal vinde flere tilbud. 

Alle brancher og industrier er velkomne. 

Vi starter kl 9 og slutter kl 16.

Der serveres slotskaffe, the i mange varianter, vand samt lækker frokost udført af slotskokken og lidt snack.

Ønsker I samme workshop i skræddersyet form afholdt hos jer, så kontakt mig for et tilbud.

Det siger kunderne:

  • NNIT

    "Sussi får os til at se på kundens behov på en mere nuanceret måde end vi plejer, så vores tilbud bliver skarpere og rammer mere i hjertet af deres behov."

    Marius Jeppesen, Executive Vice President, NNIT

  • CBS (Copenhagen Business School)

    Sussi underviser på Master niveau på CBS, hvor eleverne fra Sales Management lærer at skrive, så det sælger.

  • Redmark

    Hos Redmark har vi brugt Sussi Abildgaard til udarbejdelsen af en professionel tilbudstemplate. Vi er meget tilfredse med selve templaten og den efterfølgende sparring med Sussi. Hun har på alle områder været en kompetent og dynamisk sparringspartner. Vi kan kun anbefale Sussi til andre virksomheder, som måtte have et lignende behov.

    - Jesper Christensen, Director - Sales and performance

  • Odgers Berndtson

    Bid Management for Odgers Berndtson

    "Med Sussis hjælp lykkedes vi med at få udarbejdet et rigtigt fint tilbud inden for en ganske snæver tidsramme. Jeg oplevede Sussi som en meget kompetent sparringspartner, der tog projektet til sig og løste opgaven."

    - Lars Smith, Partner

  • Odgers Berndtson

    “Sussi hjalp os med et meget omfattende tilbud hvor hun styrede processen og hjalp os med formidlingen. Det blev et rigtig godt tilbud, som vi vandt. Derudover gav det mig et bedre overblik over processen og vi er nu både mere selvforsynende, smidigere og hurtigere i vores tilbud."

    - Louise Krogh Christensen, Personlig Assistent


Rapohr
Dronninggårds Alle 136, 
2840 Holte