Skip to main content

UDVIKLING AF JERES TILBUDSKOMPETENCER

Trænger tilbuds- eller salgsafdelingen til en opkvalificering i at skrive tilbud, der sælger? Skal nye medarbejdere have et grundkursus i den gode tilbudsproces? Vi tilpasser et forløb til jer eller I kan tilmelde jer vores online kursusforløb nedenfor. 

DETALJEN GØR
HELE FORSKELLEN

Det hænder at en kunde ringer, fordi de har tabt en række udbud, på trods af at de er markedsledende. Så nu skal salgsafdelingen, tilbudsafdelingen eller afdelingslederne på kursus i at skrive så det sælger.

For at sammensætte det gode tilbud, så vil vi gerne vide, hvad I taber på, hvad I selv mener I kan blive bedre til og hvad kunderne er begejstrede for. Derefter tilpasser vi et kursusforløb der passer til de mangler vi identificerer sammen med jer.

Ved I det ikke? Så send os jeres seneste tilbud. Så skal vi nok fortælle jer hvor det kan forbedres. Der er altid figurer, tekst, struktur eller brug af billeder der kan forbedres. Eller måske er det processen der halter.

MARKEDSDIFFERENTIERING

Det her er et område hvor mange fejler, uanset om det gælder det generelle salg eller i et specifikt udbud. At vide hvor I adskiller jer fra konkurrenterne og samtidig have fokus på den værdi jeres særlige kompetencer har for jeres potentielle kunder er kernen i at øge jeres vinderchancer. I alt salg. Ikke kun i tilbud.

Dette emne kan sammensættes som et forløb eller en enkeltstående workshop. 

Vi dykker ned i jeres konkurrentanalyser, markedsanalyser, kundeanalyser, relationer og evalueringer. Alt dette anvender vi som input til at sammensætte jeres kernebudskaber, jeres beviser for jeres budskaber og selvfølgelig koblet med jeres kunders behov og værdien af det I er bedst til i markedet. 

CAPTURE – 9 TRIN TIL EN ØGET WIN RATE

Capture er navnet på den periode fra du ved et udbud er på vej, til du står med et udbudsmateriale i hånden. Det er her I har mulighed for at påvirke udbudsmaterialet så det passer til jeres produkter eller kompetencer – og dermed øger jeres chancer for at vinde. 

Capture fasen har fokus på pris, budskaber, partnerskaber, bemandingen og den afgørende beslutning om hvilke udbud I skal byde på og hvilke I ikke skal byde på.

Dette emne fungerer bedst som et forløb. Vi starter med en workshop efterfulgt af en faciliteret proces baseret på en specifik sag, hvor vi guider jer igennem capture fasen. 

Har I allerede gang i capture, men ønsker en opdatering af jeres kompetencer, så kan emnet også godt fungere som en enkeltstående workshop.  

LÆR AT SKRIVE SÅ DET SÆLGER, I ET ONLINE FORLØB TILPASSET JER

I får 3 moduler og mere end 9 video-lektioner i at skrive så det sælger.

I bliver guidet igennem den indledende research og udvikling af budskaber, I får skriverteknikkerne, der sikrer jer det velformulerede tilbud og I får råd og værktøjer til at bruge grafik til at vinde.

Efter hvert modul mødes vi online og samler op på hvad I har lært, og de opgaver I har løst undervejs.